Jump to content
Le Forum ARA

Recommended Posts

  • Moderator
Posted

ACTUALITÉS

CanneS Technique – « Dossier 137 », de la copie travail au mixage

« Dossier 137 », de la copie travail au mixage

Avec Nathalie Vidal, Post-production Mixage – Poly Son Post-Production

Chaque film a ses propres enjeux et, même si les méthodes employées sont communes, le chemin pour y accéder est à chaque fois différent.

Pour le film de Dominik Moll, « Dossier 137 », la difficulté n’est pas apparente au premier abord mais la facture du film insuffle une attention particulière, notamment pour le travail de la parole, ainsi que pour la gestion des éléments « vidéos », éléments du langage du film via des smartphones.

Le son dans la copie travail, déjà très abouti lors du montage, guide la mise en œuvre de la bande sonore. En passant par le montage des directs, le montage son, le bruitage et la composition musicale, le film continue de progresser jusqu’au mixage, à la disposition de la mise en scène.

Afficher l’article complet

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

Assistant Directors & Associates (ARA) is an association dedicated to directing and production departments in feature films. She advocates a caring and courteous environment, conducive to quality exchanges and respectful for others. Please take a moment to read these few Guidelines as anyone posting on our platforms will be considered to have read them. These are subject to change at any time and therefore apply to all of our services, both in public and in private. We therefore invite you to consult them regularly.